سیستم_تعلیق خودرو Suspension
ایده ای که پشت این سیستم می باشد تطبیق خودرو با جاده می باشد. پارسیان صنعت در ادامه طرح کلی پیاده سازی شده و انواع مختلف این سیستم را مورد بررسی قرار خواهد داد
دوستان |
✅ با یه حرکت ساده میتونید بفهمید تسمه پاره شده یا نه و از نابود شدن موتور در هنگام استارت زدن بعد از پاره شدن تسمه جلوگیری کنید.
✅اگر در حال حرکت ماشین خاموش شد به هیچ عنوان استارت نزنید : بزنید دنده یک و ماشین رو هُل بدید اگه ماشین تو دنده بود و حرکت کرد تسمه پاره شده و باید یدک کش خبر کنید ببره تعمیرگاه ولی اگه ماشین حرکت نکرد یعنی تسمه سالمه !
جیتگ یک پروتکل استاندارد ارتباطی است که در ابتدا برای تست قطعات ابداع شد اما امروزه بیشتر برای پروگرام و دیباگ کردن قطعات استفاده میشود. این ارتباط از 4 سیگنال به نامهای TDO-TCK-TDI-TMS و یک سیم زمین تشکیل شده است.
✅دیباگر جیتگ چیست ؟
دیباگر سخت افزاری است که از طریق کانکتور جیتگ به میکروکنترلر وصل شده و با کمک نرم افزار درون PC میتوان به تعقیب برنامه و اشکال زدایی آن پرداخت.
✅آیا پروگرامر می تواند کار دیباگر را انجام دهد ؟
خیر دیباگر معمولا توسط سازنده خود قطعه ارائه میشود و تا بحال پروگرامر که دیباگر هم باشد توسط شرکتی تولید نشده است. اگر تولید شده، ناکارآمد است.
✅کانکتور JTAG چه استفاده ای دارد؟
این کانکتور علاوه بر استفاده برای حالتهای ISP در حالت JTAG برای پروگرام آی سی های CPLD و FPGA و ATXMEGA استفاده میشود.
درصورت خرابی یا تنظیم نبودن میکروسوئیچ پدال کلاچ در سمند موتور ملی یا خودروی دنا ، چراغ چک در پشت آمپر روشن شده و دستگاه عیب یاب خطای آن را نشان می دهد و خودرو مابین تعویض دنده ها گاز اضافه می خورد .لازم بذکراست شل بودن رگلاژ سیستم کلاچ و پایین قرارگرفتن پدال کلاچ از حد استاندارد خود نیز باعث بروز این ایراد می شود. زیرا میکرو سوئیچ کاملا فشرده نمی شود
در صورت مواجه شدن با ایراد یکسره شدن پنکه بخاری در خودروهای ۲۰۶ اکوماکس، یونیت بخاری و اتصالات مربوطه و نیز اتصال بدنه مربوط به کنار ECU ایربگ مورد بررسی قرار گیرد.
درخودروی سوزوکی دوعدد اتصال بدنه در قسمت جلوی سرسیلندر روی موتور نصب شده است، درصورت شل بودن ویا قطع بودن این اتصالات بدنه ، فیوز مربوط به تغدیه ECU در داخل جعبه فیوز اتاق سوخته و چراغ چک در حالت سوئیچ باز روشن نشده و موتور نیز روشن نمی شود.
درمواردی که پس از خاموش نمودن خودرو و خارج شدن از آن دربها بصورت اتوماتیک قفل می گردند، می بایست در خودروهای مجهز به سیستم دزدگیر میکروسوئیچ هرکدام ازدربها مورد بررسی قرارگیرد و در خودروهای مجهز به سیستم مالتی پلکس علاوه بربررسی میکروسوئیچ دربها،پارامترهای مربوط به پیکربندی قفل اتوماتیک در نودها بررسی شود.
سويچ را داخل مغزي قرار داده و1 دقيقه صبر مي كنيم .
دكمه LOCK را فشرده و سويچ را باز كرده و 5 ثانيه صبر مي كنيم .
در پايان 5 ثانيه دكمه LOCK را رها كرده و5 ثانيه ديگر در حالت سويچ باز صبر مي كنيم .
در پايان 5 ثانيه سويچ را مي بنديم وقفل مركزي را با دست يك مرتبه فعال و غير فعال مي كنيم .
بعد از چند ثانيه 3 مرتبه به فاصله هاي 2 ثانيه 2 ثانيه دكمه LOCK فشرده و رها مي كنيم.
ريموت و#bsi سنكرون شده اند .
![]() |
BLOGFA.COM |
![]() |